• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۶/۰۶ 
  • تعداد بازدید : 431
  • کد خبر : ۲۱۴۶
نگاهی به مجموعه اقدامات شهرداری لالجین از ابتدای سالجاری

شهردار لالجین با تبریک فرارسیدن هفته دولت وگرامی داشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنر و همچنین تسلیت ماه محرم وایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) وشهدای دشت کربلا به اقدمات این شهرداری از ابتدایی سالجاری اشاره کرد وگفت: برای سالجاری این شهرداری ۱۸۳ ميليارد و۳۲۰ میلیون ریالی بودجه پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته۲۲۰درصد افزايش داشته است که ازاین مبلغ ۱۱۳ میلیاردو۷۰۶میلیون ریال برای پروژه های عمرانی و ۶۹میلیاردو۶۱۴میلیون ریال برای برنامه های جاری پیش بینی شده است.

حمید محبی گفت: از ابتدای سال ۹۹تا کنون بالغ بر ۱۲ میلیارد و۲۰۵میلیون تومان در حوزه های مختلف عمرانی از جمله جدولگذاری، زیر سازی، ایجاد بوستان، پیاده روسازی ، مجتمع فرهنگی و...  انجام شده است.

وی در خصوص ایجاد فضای سبز در قالب بوستان های محلی نیز اشاره کردو اظهار داشت: بوستان مادر به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع واعتباری بالغ بر ۱ میلیاردو ۲۵۰میلیون تومان در هفته دولت به بهره برداری رسید.

ایشان همچنین به احداث ۲ بوستان دیگر در شهر لالجین اشاره کرد وگفت: در حال حاضر بوستان مردم به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع  با  ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی وبوستان صنایع دستی به مساحت ۵۲۰۰متر مربع  با ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که با راه اندازی این دو بوستان مجموعه بوستانهای شهر لالجین به ۶ بوستان می رسد که در طول ۲ سال ایجاد وساخته شده است.

حمید محبی از دیگر برنامه های این شهرداری را ایجاد مرکز فرهنگی و اشتغال برای بانوان دانست وگفت:  این مرکز که با زیر بنای ۵۰۰متر مربع  واعتباری بالغ بر ۱میلیاردو ۳۷۵ میلیون تومان ساخته شده که با راه اندازی این مرکز بانوان لالجینی می توانند در حوزه های فرهنگی، صنایع دستی واشتغال در این مجموعه فعالیت کنند.

شهردار لالجین  به آسفالت ریزی در سطح معابر نیز اشاره کرد وگفت: از ابتدای سالجاری ۱۲۵۰۰ تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۵میلیاردو ۶۲۵ میلیون تومان  برای خیابانهای مهدیه، دماوند، جهاد و کوچه ایثار و همچنین محوطه پارک غدیرو باغ رضوان پخش شده است.

این مقام مسئول به پروژه زیر سازی معابر عمومی سطح شهر نیز  اشاره کرد وگفت: در این امر ۹۰۰میلیون تومان به مساحت ۴۵۰۰۰متر مربع زیر سازی شده که بیش از ۱۲ کوچه در بر می گیرد.

حمید محبی به اجرای پروژه جدولگذاری معابر نیز اشاره کرد وگفت:۶۸۰۰ متر طول جدولگذاری در سطح شهر صورت گرفته است که ۱ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان در این خصوص هزینه شده است.

این مقام مسئول از دیگر اقدامات شهرداری لالجین را محوطه سازی گلزار شهدا دانست وگفت: این محوطه به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰میلیون تومان در حال باز سازی است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی از دیگر برنامه های این شهرداری را محوطه سازی باغ رضوان وبازسازی ساختمان غسالخانه اشاره کرد وگفت: ساختمان غسالخانه به مساحت ۵۰۰ متر مربع  با اعتباری بالغ بر ۱ میلیاردو ۲۵۰ میلیون تومان صورت گرفته است. 

حمید محبی گفت:این شهرداری ساماندهی ومحوطه سازی ساختمان شماره ۲ شهرداری اشاره کرد وگفت: برای این امر نیز ۴۵۰ میلیون تومان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی انجام گرفته شده است.

شهردار لالجین از دیگر اقدامات این شهرداری را اصلاح و احداث میدان شهید شکری ومیدان شهدا اشاره کرد وگفت : در این دو پروژه ۱۷۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حمید محبی به پروژه مرمت وباز سازی کارگاه های سفال ( بافت قدیمی) نیز اشاره کرد واظهار کرد : برای حفظ بنای این کارگاه های سنتی وقدیمی این شهرداری اقدام به کاهگل  دیوارها به مقدار ۱۲۰۰ متر مربع واجرای سنگ فرش خیابانی به مساحت ۱۴۵۰متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان با ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی کرده است.

وی از دیگر اقدامات این شهرداری احداث سکوی ایستگاه انتقال پسماند شهری دانست وگفت: با احداث این ایستگاه که در حال حاضر ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی و۴۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد که با ایجاد این سکو ازاین پس کلیه پسماند خانگی به همدان انتقال داده خواهد شد. 

این مقام مسئول با اشاره به ساخت مستند لالجین نیزگفت: در راستای معرفی توانمندی‌های، پتانسیل‌های، قابلیت‌های  شهر جهانی سفال لالجین این مستند به سفارش شهرداری وشورای شهر ساخته شده وبزودی  در راستای معرفی شهر جهانی از طریقه شبکه های ملی وبرون مرزی پخش خواهد شد که در این حوزه نیز ۵۰میلیون تومان هزینه شده استحمید محبی از دیگر اقدامات این شهرداری در سالجاری راه اندازی سامانه ۱۳۷ با اعتباری بالغ بر۲۵میلیون تومان برشمردوگفت:شهروندان از این پس می توانند موارد و مشکلات خود را از ۳ طریق پیامک اینترنت و نرم افزار اندرویدی با شهرداری در میانبدرمیان گذارند.

وی به  نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استانی، شهرستان ومصاحبه رادیوی و تلویزیونی اشاره کرد وگفت: انعکاس فعالیت های این شهرداری در شبکه های اجتماعی وچاپ وتوزیع مجموعه اقدامات این شهرداری در رسانه های از جمله صدا وسیما مرکز همدان دیگر برنامه های بوده انجام گرفته است.

شهردار لالجین با اشاره به شیوع ویروس کرونا درکشور ودیگر شهرها این شهرداری هم اقداماتی درراستای مبارزه وپیشگیری با این ویروس  با تشکیل اکیپ ضد عفونی به ضدعفونی کردن معابر اصلی، مکانهای عموم طی جدول بندی وبرنامه ریزی زمانی واطلاع رسانی عمومی با نصب بنر، توزیع بروشور واز طریق شبکه های اجتماعی اقداماتی را انجام داده ونیز در حال انجام است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0