• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۳/۰۹ 
  • تعداد بازدید : 304
  • کد خبر : ۲۰۶۶
همایش شهرداران استان همدان در شهر جهانی سفال
امروز سخترین کارها را شهرداران انجام می دهند وشهرداران ویترین خدمات دولت ونظام به مردم هستند.
  معاون امور عمرانی استاندار همدان در همایش شهرداران استان در لالجین با بیان این مطلب گفت: اگر شهرداران خوب عمل کنند نتیجه آن رضایت مردم است .


عراقی افزود: ملت وهمه مردم پای انقلاب و نظام ایستاده اند و وظیفه ماست که رضایت آنان را جلب کنیم.


وی گفت : شهرداران باید استقلال خود را تحت هر شرایطی حفظ کنند وروی قوانین ومقرراتی که به نفع مردم است پافشاری کنند.


معاون امور عمرانی استاندار خطاب به شهرداران گفت: باید شفاف وسالم عمل کنید تا رضایت مردم وخدا را در بر داشته باشید.


فرماندار شهرستان بهار نیز گفت:شهر لالجين يکي از 4 شهر شهرستان بهار مي‌باشد. واين شهرستان با وجود دارا بودن 7 درصد از جمعيت استان 13 درصد از توليدات محصولات کشاورزي استان را به خود اختصاص داده است.


احسان قنبری درادامه با اشاره به همدلي و همراهي شوراها با شهرداران در حفظ استقلال شهرداران گفت: اعضاي شوراي اسلامي بايد موتور محرکه شهردار و يکي از بازوهاي قدرتمند شهردار باشند نه اينکه تقسيم قدرت کنند.


در ادامه با بيان موضوع تغيير کاربري که يکي از خواسته‌هاي اصلي شهرداران است گفت: تغيير کاربري يکي از خواسته‌هاي اصلي شهرداران است که بخش مهمي از درآمدهاي شهرداري‌هاست که هم در راستاي توسعه شهرها و هم تأمين منابع مالي شهرداري‌هاست .


وی گفت: شوراها بايد کمک کنند که شهردار بتواند تا جايي که مقدور است مستقل بماند وشوراي اسلامي شهر لالجين هميشه حامي شهرداريها بوده است و چندين بار به عنوان شوراي شهر نمونه انتخاب شده اند


حميد محبي در ادامه اين همايش از اعتبارات و فعاليت‌هاي شهرداري لالجين گفت: اعتبار شهرداري لالجين در سال 96 پنج ميليارد و سيصد ميليون تومان بوده که در سال 97 به شش ميليارد و هفتصد ميليون تومان ارتقاء يافته است که از اين مبلغ 3 ميليارد و هشتصد ميليون تومان بابت پروژه‌هاي عمراني و دو ميليارد و نهصد ميليون تومان بابت امور جاري در نظر گرفته شده است.


شهردار لالجين از احداث ترمينال شهر- پياده‌راه و سه بوستان محلي ،سرويس‌هاي بهداشتي و جداسازي آب شرب از فضاي سبز، نصب تابلوهاي راهنماي شهري و مديريت پسماند و لکه‌گيري معابر گفت: پسماند سفال يکي از معضلات شهري لالجين است که با تملک زمين و دعوت از يک سرمايه‌گذار کار بازيافت سفال و ضايعات گچي به کارخانه سيمان منتقل و بازيافت مي‌گردد. 


وی با اشاره به برنامه‌هاي پايتخت گردشگري کشورهاي آسيايي 2018در همدان به اجرای بعضی از برنامه ها در قالب همین رویداد در لالجین اشاره واز برگزاري جشنواره‌هاي تابستاني ،جشنواره عکاسي در تيرماه و شهريور ماه جشنواره شهر سفال ،نقاشی روی سفال خبر داد


مرتضي صبوري عضو شوراي شهر لالجين در ادامه اين همايش با بيان اينکه اين شهر110 شهيد را تقديم انقلاب کرده است و شهر جهاني سفال است توجه و مشارکت و همراهي بيشتر مسئولان در رابطه با حل مشکلات سفالگران اين شهر را خواستار شد.


عضو شورای اسلامی شهر نیز گفت: در لالجين حدود 1000 کارگاه وجود دارد که علاوه بر اشتغال‌زايي براي مردم اين شهر از جاهاي ديگر هم کارگرهايي براي کار کردن به اين شهر مراجعه مي‌کنند و نرخ بيکاري در اين شهر صفر است.


صبوری با بيان برخي از مشکلات سفال‌گران از قبيل حل مشکل سوخت کارگاه‌ها مخصوصا تأمين گاز کارگاه‌ها، ماليات و بيمه هنرمندان را از دغدغه‌هاي ساکنين دانست و براي حل آنها از مسئولان طلب ياري داشتند.


وی فراهم کردن زير ساخت‌هايي براي جذب بيشتر گردشگر به لالجين و رفاه حال مسافرين از ديگر خواسته‌هاي اعضاي شوراي شهر وشهروندان بیان کرد.
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0